Skole-Fritids-Ordning på Viborg private Realskole

SFO

Vi tilbyder SFO for elever fra 0. – 3. årgang samt til alderssvarende elever fra skolens internationale klasser.

Skolens SFO holder til i vores Børnevilla, hvor der er en lang række aktivitetsmuligheder.

Eleverne fra 0.-3. årgang har også klasselokaler i Børnevillaen, og det giver eleverne stor tryghed og en sammenhængende dag, hvor de bliver afleveret og hentet samme sted.

Børnevillaen er indrettet med flere samlingsrum, et fælleskøkken samt mindre aktivitetsrum, der giver mulighed for at fordybe sig i legen i ro og mag.

Stort set alle skolens elever går i vores SFO, og vi oplever, at det er en stor gevinst for både den enkelte elevs udvikling og klassen sociale liv.

Nogle aktiviteter er obligatoriske og tilrettelagt i forhold til klassen eller årgangen. Derudover har vi en række aktivitetstilbud, som børnene selv kan vælge i løbet af eftermiddagen.

Langt størstedelen af vores personale i SFO’en har en pædagogisk uddannelse bag sig, og vi prioriterer, at børnene mødes af kompetente, nærværende og engagerede voksne, når de har afsluttet dagens undervisning.

Vi tilstræber ligeledes en kønsmæssig ligevægt blandt det pædagogiske personale.

6.45 – 8.00 og 12.45 – 17.00. Fredag til kl. 16.30.